Hogyan segíthet egy egzotikus gyümölcs a 2-es típusú cukorbetegség leküzdésében?
A Nutrients című tudományos folyóiratban megjelent új tanulmány szerint a mangó rendszeres fogyasztása segíthet megelőzni a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását.
A kísérletben 20 és 60 év közötti túlsúlyos felnőttek vettek részt, akiknél fennállt a metabolikus betegségek kialakulásának kockázata.
A kutatók a résztvevőket két csoportra osztották: az egyik csoport naponta mangót fogyasztott (nagyjából 100 kalóriányi adagokban). A másik csoport azonos kalóriatartalmú, de hagyományos desszerteket kapott. Négy hét elteltével azoknál, akik mangót ettek, csökkent az inzulinszintjük, és javultak az inzulinrezisztenciát mutató HOMA-IR értékeik – számolt be róla a pravda.ru.
A kutatók azt is megfigyelték, hogy a mangót fogyasztó csoportban fokozódott az Nrf2 gén aktivitása. Ez a gén kulcsszerepet játszik a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelmében, amely számos krónikus betegség – köztük a rák, a szív- és érrendszeri problémák, valamint a neurodegeneratív rendellenességek – kialakulásához is hozzájárulhat.
Miért lehet a mangó különleges?
A kutatók úgy vélik, hogy a mangó különösen hasznos lehet azok számára, akik inzulinrezisztenciával vagy prediabétesszel küzdenek. Más édes gyümölcsökkel szemben nem okoz hirtelen vércukorszint-emelkedést, így biztonságosabb választás lehet a szénhidrátbevitel szempontjából érzékenyeknek.
A mangó rendszeres fogyasztása javítja az anyagcserét, támogatja a sejtek egészségét, és hozzájárulhat a cukorbetegség megelőzéséhez, valamint az öregedési folyamatok lassításához.
- Nyári hőség és cukorbetegség: így előzheted meg a veszélyes helyzeteket
- Egészséges tízórai ötletek cukorbeteg gyermekeknek – finom, tápláló és iskolatáskába is könnyen csomagolható
- 5 gyakori nyári hiba, ami felboríthatja a vércukorszintet
- Nem csak gyógyszerrel lehet tenni a magas vércukorszint ellen
- Új nyomra bukkantak a cukorbetegség kutatói – egy rejtett sejthiba állhat a háttérben
- Inzulinrezisztencia és prediabetes: mikor melyikről beszélünk valójában?
2026. augusztus 12.
Mit árul el a Time in Range? – Már nem csak a HbA1c számít
2026. augusztus 11.
Grillezés cukorbetegként – mit tegyünk a tányérra, és miből mennyit?
2026. augusztus 11.
5 gyakori nyári hiba, ami felboríthatja a vércukorszintet
2026. augusztus 10.
Négy gyümölcs, amely cukorbetegség esetén is jó választás lehet
2026. augusztus 10.