Váratlan szövetséges a cukorbetegség ellen
Egyes termékek még jobban stabilizálják a vércukorszintet, mint egy szigorú – és első pillantásra egészséges – vegán étrend, írja a Sports.kz.
Indiai és brit tudósok is megerősítették ezt – közös munkájuk eredményeit a Clinical Nutrition folyóiratban mutatták be.
A tanulmányban 30 önkéntes vett részt. Felük laktózdiétát követett – növényi eredetű termékeket és rendszeresen ettek tejtermékeket. A többiek szigorúan vegán menüre hagyatkoztak, növényi alapú tejalternatívákkal kiegészítve. A kalóriatartalom, valamint a fehérjék, zsírok és szénhidrátok aránya mindkét esetben azonos volt.
24 órás vércukorszint-monitorozás segítségével a kutatók azt találták, hogy azoknál, akik mértékkel fogyasztottak tejtermékeket, egyenletesebb és viszonylag következetesen alacsony volt a vércukorszint. Ezeknél a résztvevőknél megemelkedett az acetilkarnitin szintje, egy olyan anyagé, amely segíti a zsírégetést és védi a sejteket az oxidatív stressztől.
A vegánoknál ezzel szemben megnőtt a fenilalanin szintje, egy olyan aminosavé, amelynek feleslege befolyásolhatja a glükóz felszívódását.
A tudósok megjegyzik, hogy az ilyen adatok különösen fontosak azokban a régiókban, ahol magas a 2-es típusú cukorbetegség előfordulása. Fontos megérteni azt is, hogy a tejtermékek elhagyása nem mindig tesz jót az anyagcsere-egészségnek.
Forrás: MH
- Nyári hőség és cukorbetegség: így előzheted meg a veszélyes helyzeteket
- Egészséges tízórai ötletek cukorbeteg gyermekeknek – finom, tápláló és iskolatáskába is könnyen csomagolható
- 5 gyakori nyári hiba, ami felboríthatja a vércukorszintet
- Nem csak gyógyszerrel lehet tenni a magas vércukorszint ellen
- Új nyomra bukkantak a cukorbetegség kutatói – egy rejtett sejthiba állhat a háttérben
- Inzulinrezisztencia és prediabetes: mikor melyikről beszélünk valójában?
2026. augusztus 12.
Mit árul el a Time in Range? – Már nem csak a HbA1c számít
2026. augusztus 11.
Grillezés cukorbetegként – mit tegyünk a tányérra, és miből mennyit?
2026. augusztus 11.
5 gyakori nyári hiba, ami felboríthatja a vércukorszintet
2026. augusztus 10.
Négy gyümölcs, amely cukorbetegség esetén is jó választás lehet
2026. augusztus 10.